آیا بیمه سفر کارت اعتباری ، کنسل شدن Coronavirus را پوشش می دهد؟
وقتی نوبت به پرداخت هزینه های اضافی برای بیمه مسافرتی می رسد ، معمولاً در سمت اشتباه می کنیم. . و به این دلیل نیست که ما بسیار اطمینان داریم که تمام سفرهای شما طبق برنامه ریزی دقیقاً پیش خواهد رفت – فقط این است که مگر اینکه شما یک سفر طولانی و بین المللی را طی کنید ، احتمالاً می توانید مزایای مورد نیاز خود را از کارت اعتباری که استفاده کرده اید بدست آورید. برای خرید بلیط و رزرواسیون خود.
اما شیوع کروավիր ویروس در این توصیه چروک ایجاد کرده است. یک مسافر بلیط تهیه چه کاری انجام می شود؟
"عدم قطعیت عمومی در مورد گسترش تاج ویروس باعث نگرانی مسافران زیادی شده است" ، گفت: کسارا بارتو ، سخنگوی سایت مقایسه بیمه سفر SquareMouth . این شرکت در مسافرانی که هنوز در حال برنامه ریزی سفر هستند ، صعودی دیده است ، اما می خواهد اطمینان حاصل کند که در صورت وقوع وقوع وقوع شیوع این برنامه ، از آنها محافظت می کند.
خبر خوب این است که بسیاری از شرکت های مسافرتی مانند شرکت های هواپیمایی آرامش یافته اند. سیاست های رزرواسیون آنها به عنوان مثال ، JetBlue در این هفته اعلام کرد که از تغییر پرواز و هزینه های کنسل برای رزروهایی که بین 6 مارس و 31 مارس انجام شده است ، خودداری می کند و سفر را تا 8 سپتامبر پوشش می دهد. به همین ترتیب ، شرکتهای هواپیمایی آمریکایی چشم پوشی خواهند کرد. هزینه بلیط کرایه غیرقابل برگشت برای پروازهای رزرو شده در تاریخ 31 مارس را تغییر دهید.
آیا پوشش کارت اعتباری شما به اندازه کافی است؟
اما بگویید شما در برنامه های سفر خود قفل شده اید و نمی توانید به راحتی تغییر دهید یا بازپرداخت دریافت خواهید کرد. آیا پوشش کارت اعتباری شما کفایت خواهد کرد؟
احتمالاً اینطور نیست. اگر به دفترچه مزایای کارت خود (یا نسخه آنلاین) نگاهی دقیق بیندازید ، به احتمال زیاد خواهید دید که لغو سفر یا پوشش قطع سفر شما برای شرایط "پیش بینی نشده" است. مشخصات بالای شیوع کورو ویروس به عنوان یک رویداد پیش بینی شده برای شرکتهای بیمه مسافرتی ، که تاریخ مشخصی را برای شیوع آن تأثیر بالقوه در سفر اختصاص می دهد. و احتمالاً این نیز به خط مشی کارت اعتباری شما سرریز خواهد شد.
کارتهای Mastercard World و Visa Infinite تمایل دارند که مستحکم ترین مزایای بیمه سفر را به همراه برخی کارت های American Express . من از مستر کارت و ویزا خواستم که درباره محدودیت های مزایا به دلیل وجود کروناویروس اظهار نظر کنند ، اما پاسخی نگرفته اند.
در همین حال ، من به چیس زنگ زدم ، از طریق آن چندین کارت ارائه می دهم که مزایای سفر را ارائه می دهند. شماره موجود در جزوه مزایای کارت من به من هشدار داد که در حال افزایش حجم تماس است و مسافران باید ابتدا با هواپیمایی یا هتل خود تماس بگیرند تا در مورد گزینه های rebooking یا لغو اطلاعات خود را یاد بگیرند.
وقتی شماره را در پشت تلفن خود صدا کردم. در عوض ، نماینده گفت كه در این زمان ، بیمه انصراف از سفر برای كارت من ، مسائل مربوط به مسافرت تاج را شامل نمی شود. و اینکه توصیه می کنند ابتدا در مورد دریافت بازپرداخت با بازرگان چک کنید.
آیا دریافت بیمه مسافرتی جداگانه خیلی دیر است؟
اکنون که coronavirus یک رویداد "پیش بینی شده" است ، شما نمی توانید بیمه ای را خریداری کنید که آن را تحت پوشش خود قرار دهد.
بارتو گفت که حامل های تاریخ برای این کار ادامه می یابند. coronavirus "رویداد" از 21 ژانویه و 27 ژانویه متغیر است. "پس از گذشت این تاریخ ها ، شما دیگر نمی توانید یک سیاست استاندارد با مزایای coronavirus خریداری کنید."
در حالی که برخی از شرکت های مخابراتی هنوز هم مراقبت پزشکی یا پوشش تخلیه را ارائه می دهند اگر در هنگام مسافرت با coronavirus منقبض شوید ، وی گفت که تنها حدود یک سوم از حامل های آهنگ SquareMouth هنوز هم این را ارائه می دهند.
اگر هنوز هم هستید. با برنامه ریزی سفر خود یا به تازگی رزرو شده ، بارتو گفت تنها بیمه نامه هایی که SquareMouth توصیه می کند برای پوشش هستند که شامل "لغو به هر دلیلی" است.
این پوشش بیمه به شما امکان می دهد سفر خود را تا چند روز قبل از موعد واقعی را لغو کنید. دلیل – از جمله این که شما فقط نمی خواهید به آن بروید.
بارتو گفت SquareMouth معمولاً به مسافران توصیه نمی کند که یک خط مشی "لغو به هر دلیلی" بگیرند زیرا بیشتر دلایل لغو تحت پوشش یک سیاست استاندارد است.
یک خط مشی استاندارد بسته به قطع مسافرت یا لغو سفر ، بسته به سن مسافر و طول سفر ، معمولاً 7-10٪ از هزینه سفر را شامل می شود. یک خط مشی با پوشش "لغو به هر دلیلی" حدود 40٪ بیشتر از این هزینه دارد.
وی نمونه نمونه ای از سفر یک هفته ای ، 8000 دلاری را برای دو مسافر بالای 55 سال به اشتراک گذاشت. یک سیاستی با لغو سفر استاندارد 472 دلار هزینه خواهد داشت ، در حالی که به روز رسانی "لغو به هر دلیلی" هزینه این سیاست را تا حدود 660 دلار کاهش می دهد. با این حال ، "این اجازه خواهد داد كه مسافر به هر دلیلی سفر خود را لغو كند ، از جمله ترس از شیوع كروناویروس و بازپرداخت 75٪ هزینه سفر خود را دریافت كند."
اگر خیلی دیر شده است که این پوشش را به بیمه نامه مسافرت خود اضافه کنید یا اینکه با مشکل مواجه هستید و اصلاً هزینه خرید پوشش را توجیه نمی کنید ، با مراجعه به شرکتی که بلیط سفر خود را صادر کرده است شروع کنید. رزرو برای تعیین آخرین سیاستهای خود اگر در صورتی که فسخ کنید ، نیاز به پشتیبان گیری دارید ، می توانید با صادرکننده کارت اعتباری خود صحبت کنید.
ارائه دهنده بیمه سفر شما ممکن است گزینه های دیگری نیز داشته باشد. بارتو گفت: "ما همچنین از بعضی از ارائه دهندگان [insurance] می بینیم که اگر سفر شما لغو شود ، به مسافران اجازه می دهند تا خط مشی خود را به یک سفر جدید منتقل کنند."
.