روز پنجشنبه ، یک دادگاه تجدید نظر فدرال در سانفرانسیسکو یک دادخواهی در سراسر کشور را به اتهام فیس بوک به نقض حقوق حریم خصوصی کاربران احیا کرد. فیسبوک فعالیت اینترنت مردم را خارج از بستر خود پیگیری کرده است. در ژانویه گذشته این شرکت موافقت کرد که در دادخواستی درباره فناوری تشخیص چهره حل و فصل کند. این هزینه 550 میلیون دلار برای فیس بوک است.
ادعا ها قابل پیگیری هستند
موضوعی که در این هفته حکم داده شد قبلاً در سال 2017 به دادگاه رفته بود. کاربران فیس بوک قدم های قانونی را برداشتند زیرا این سیستم عامل کوکی ها را در مرورگرهای خود ذخیره می کرد. این کوکی ها رفتارهای خود را در وب سایتهایی که حاوی یک دکمه "شبیه فیس بوک" بود ، ردیابی کردند. این اطلاعات پس از آن برای فروش به تبلیغ کنندگان استفاده می شد. در آن زمان پرونده به دلیل نداشتن جایگاه قانونی رد شد.
نمایه کاربر حاوی اطلاعاتی در مورد لایک ، دوست نداشتن ، علاقه ها و عادات مرور است. این ردیابی در مدت زمان قابل توجهی صورت گرفت. به کاربران امکان کنترل یا ممانعت از این ردیابی داده نشده است.
این هفته حکم اصلی مورد بررسی قرار گرفت. قاضی حكم داد كه كاربران منطقی هستند كه فكر می كنند كه رفتار مرور آنها خصوصی است. دادگاه گفت كه كاربران فیسبوك می توانند طبق قوانینی برای حفظ حریم خصوصی و فاش كردن فدرال و كالیفرنیا ادعا كنند ، زیرا حق آنها برای حریم خصوصی مورد تهاجم قرار گرفته است.
دادخواستهای گران قیمت
قانون در کالیفرنیا نیز بیان می کند که سودهای ناعادلانه می تواند توسط دولت گرفته شود. این ممکن است برای فیس بوک دردناک باشد ، زیرا کمتر از سه ماه قبل در یک پرونده قانونی دیگر حل و فصل شده که 550 میلیون دلار برای این شرکت هزینه کرده است. این دادخواست نرم افزار تشخیص چهره شرکت را در نظر گرفت و از سال 2015 ادامه داشت. ممکن است نیمی از یک میلیارد دلار برای اکثر مردم یک مقدار غول پیکر به نظر برسد ، اما برای فیس بوک این یک معامله نیست. در ژانویه این شرکت درآمدی معادل 21 میلیارد دلار برای سه ماهه آخر سال 2019 گزارش داد.
ادعای اولیه دعوی این بود که فیس بوک داده های بیومتریک را بدون رضایت کاربر ذخیره می کرد. این مغایر با قانون حفظ حریم خصوصی اطلاعات بیومتریک ایلینویز است. این تسویه حساب به کاربران واجد شرایط ایلینویز پرداخت می شود و هزینه های حقوقی را نیز پوشش می دهد.
هر گاه کاربر عکسی را ارسال کند ، درمورد کسانی که در آن قرار دارند و چه کسی می تواند برچسب گذاری کند ، پیشنهاداتی را دریافت می کند. این بدان معنی است که در جایی فیس بوک داده هایی را ذخیره کرده است که این چهره ها را تشخیص می دهد. فیسبوک شروع به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد این تا سال 2018 نکرد. این همان لحظه بود که شرکت به مردم اشاره کرد که می توانند این کار را غیرفعال کنند. تشخیص چهره در این سکو به طور پیش فرض سال گذشته انتخاب شد. قبل از آن به طور پیش فرض برای همه کاربران فعال شده بود.