گزارش شده است كه بریتیش ایرویز ، خط هوایی برجسته انگلیس ، برای جلوگیری از هزینه های دادرسی در حال ورود به بحث های حل و فصل است. در صورت صحت ، قربانیان دو مورد نقض داده های BA که در اواسط سال 2018 اتفاق افتادند می توانند مبلغی در حدود 2.4 میلیارد پوند پرداخت کنند. گفته می شود بحث حل و فصل در سه ماهه اول سال جاری آغاز می شود.
نقض داده های British Airways
در سال 2018 ، British Airways (BA) دچار دو مورد نقض داده شد ، یکی بین آوریل و ژوئیه و دیگری بین آگوست و سپتامبر. در حادثه اول ، حدود 185000 مشتری رزرو پاداش BA اطلاعات شخصی و جزئیات مالی آنها را فاش کردند. در مورد حادثه دوم ، 380،000 کاربر برنامه و وب سایت BA اطلاعات حساب را به سرقت بردند. مانند چندین مشاغل دیگر در صنعت مسافرت ، BA نتوانست از اولین تخلف عبرت بگیرد و به همین دلیل دومین رنج را متحمل شد.
BA در سپتامبر 2018 فاش کرد که اطلاعات مربوط به بیش از 420،000 قربانی به خطر افتاده است. داده های درز شده شامل نام ، آدرس صورتحساب ، آدرس ایمیل و اطلاعات کارت اعتباری بود. با توجه به مورد دوم ، شماره کارت ، تاریخ انقضا و کد امنیتی CVV 244000 نفر در معرض دید قرار گرفت. خوشبختانه ، اطلاعات گذرنامه قربانیان به خطر نیفتاد. هم مشتریان و هم کارکنان BA قربانی این نقض ها شدند.
ICO Fines
در جولای 2019 ، دفتر کمیساری اطلاعات انگلیس (ICO) با صدور اطلاعیه ای در مورد قصد جریمه آنها به دلیل اقدامات ناکافی امنیتی اقدام کرد. ICO نحوه برخورد BA با ورود به سیستم ، پرداخت و رزرو اطلاعات را نقض قوانین حفاظت از داده دانست.
با توجه به مقیاس داده های مشتری ، ICO در ابتدا قصد داشت 183 میلیون پوند BA جریمه کند زیرا این داده ها ایمن نیستند. . با این حال ، بعداً با توجه به نمایندگی های BA ، این مجازات به 20 میلیون پوند (تقریباً 26 میلیون دلار) کاهش یافت. همچنین تأثیر همه گیر Covid-19 بر تجارت و به طور کلی صنعت مسافرت مورد توجه قرار گرفت. با این وجود ، این جریمه بزرگترین مجازات صادر شده توسط ICO از زمان معرفی GDPR در ماه مه 2018 است. قربانیان آن با این حال ، BA برای امتحان و جلوگیری از هزینه های دادرسی ، گزارش شده است که در حال ورود به بحث های حل و فصل است.
طبق گفته شرکت حقوقی خریداران ، وکلای شما ، بحث های حل و فصل در سه ماهه اول سال جاری آغاز می شود. وکلای شما به کمیته راهبری مسئول دادخواست نقض داده های BA در سال 2019 منصوب شدند. این شرکت حقوقی همچنین اظهار داشت که تمایل BA به بحث در مورد یک توافق ، نشان دهنده پذیرفتن مقصر بودن آنها برای این تخلفات است.
"خبری که British Airways می خواهد ادعاهای جبران خسارت ، با مذاکراتی که قرار است در سه ماهه اول سال 2021 انجام شود ، تصدیق خطای خود در عدم محافظت از داده های مشتری است. " BA به جای مراجعه به دادگاه ، با پرداخت غرامت زیادی مواجه است. گزارش شده است که قربانیان به طور بالقوه می توانند به طور متوسط مبلغ 6000 پوند غرامت دریافت کنند. این می تواند لایحه کل خسارت را به بیش از 2.4 میلیارد پوند برساند ، زیرا خسارت مالی ناشی از نقض آن نیز قابل ادعا است.
پاسخ BA به ادعای تسویه حساب
در پاسخ به ادعاهای وکلای شما ، BA اظهار داشت: "ما ادامه انکار مسئولیت در قبال ادعاهای ناشی از حمله سایبری 2018 و به شدت از دادخواهی دفاع می کنند. ما رقم خسارت وکلائی که وکلای شما ارائه کرده اند را تشخیص نمی دهیم و آنها در مطالبات شرکت نکرده اند. »
طلب تسویه حساب بلافاصله پس از دریافت وام 2 میلیارد پوندی توسط BA با حمایت دولت انگلیس انجام می شود. این وام با ضمانت دولتی ایجاد شده است که برای کمک به مشاغل انگلستان پس از Brexit طراحی شده است.
طبق گفته شرکت مادر BA ، گروه هواپیمایی بین المللی (IAG) ، این وام "برای افزایش نقدینگی و تأمین عملیاتی بریتیش ایرویز استفاده می شود. و انعطاف پذیری استراتژیک برای استفاده از بهبود نسبی تقاضا برای سفرهای هوایی در سال 2021 به دلیل توزیع واکسن Covid-19 در سراسر جهان. " با این حال ، برخی احساس می کنند که این وام برای کمک به پرداخت صورتحساب احتمالی غرامت استفاده خواهد شد.