فیس بوک تهدید می کند که همه اخبار در استرالیا را به اشتراک نمی گذارد
فیس بوک تهدید کرده است که در استرالیا از ارسال یا به اشتراک گذاری مقالات خبری در سیستم عامل خود متوقف خواهد شد ، در واکنش به قانون پیشنهادی مبنی بر پرداخت هزینه شرکت های رسانه ای محلی برای کار خود. به نظر می رسد که اگر فیس بوک نتواند مطالب خود را به صورت رایگان داشته باشد ، ترجیح می دهد که اصلاً آن را نداشته باشد.
در یک پست وبلاگ در روز سه شنبه ، ویل ایستون ، مدیر عامل فیس بوک استرالیا و نیوزیلند ، پیش نویس قانونی را که در جولای. قوانین پیشنهادی جدید که توسط کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا (ACCC) تدوین شده است ، برای تنظیم معاملات بین غول های فناوری و رسانه های خبری محلی است ، اطمینان از متعادل بودن قدرت مذاکره و جلوگیری از بهره برداری ناشران.
البته فیس بوک با توازن قدرت در حال حاضر کاملاً خوب است و هیجان انگیز دولت استرالیا در تلاش برای مداخله است.
"با فرض اینکه این پیش نویس کد به قانون تبدیل شود ، با اکراه اجازه انتشار و انتشار اخبار محلی و بین المللی در فیس بوک را برای ناشران و افراد در استرالیا متوقف خواهیم کرد. ایستون نوشت.
فیس بوک همچنین اعلانی را برای کاربران ارسال کرده و بیان می دارد که شرایط خدمات آن از 1 اکتبر به روز می شود تا به شما اجازه دهد دسترسی را به هر محتوایی که فکر می کند برای آن مشکل قانونی ایجاد کند حذف یا محدود کند.
"پیشنهاد این قانون در گستره خود بی سابقه است و می خواهد همه جنبه های نحوه تجارت شرکت های فناوری با ناشران اخبار را تنظیم کند. " "گیج کننده ترین ، این باعث می شود که فیس بوک مجبور شود به سازمان های خبری بابت محتوایی که ناشران داوطلبانه در سیستم عامل ما قرار می دهند و با قیمتی که ارزش مالی ناشران را نادیده می گیرد بپردازد."
مانند Google پیش از این ، فیس بوک نیز از اخطارها برای هشدار کاربران در مورد نگرانی های خود در مورد قوانین استرالیا استفاده می کند.
تصویر: فیس بوک ، عکس توسط mashable
فیس بوک ادعا می کند میلیاردها کلیک "بدون هزینه" امسال به رسانه های خبری استرالیا ارسال کرده است – برآورد ترافیکی که حدود 200 میلیون دلار استرالیا ارزش داشت. با وجود لذت بردن از مشارکت کار فیس بوک ، این غول فناوری به این شرکت ها هیچ پول واقعی پرداخت نکرده است. در عوض ، درآمد ناشران عمدتا از طریق اشتراک و تبلیغاتی است که آنها در سایتهای خود اجرا می کنند.
بنابراین اساساً ، شرکتهای رسانه ای استرالیایی که فیس بوک به آنها پرداخت می کند در معرض دید قرار گرفته است. با بیان اینکه اخبار "منبع قابل توجهی از درآمد" برای شرکت نیست.
"هنوز هم تشخیص داده ایم که اخبار نقش مهمی در جامعه و دموکراسی دارد ، به همین دلیل ما ابزارها و آموزشهای رایگان برای کمک به شرکت های رسانه ای ارائه می دهیم. ایستون نوشت: "مخاطبانی که چندین برابر بیشتر از مخاطبان قبلی خود هستند." به نظر می رسد که این شرکت هشدار می دهد که ناشران محلی بیش از آنچه نیاز دارند به آن نیاز دارند ، بنابراین ACCC باید به آرامی قدم بگذارد.
دولت استرالیا دستور داد ACCC دستورالعمل اجباری را در ماه آوریل تهیه کند ، پس از آنکه سازمان های رسانه ای محلی فیس بوک را متهم کردند و گوگل در تلاش برای مذاکره در مورد داوطلبانه است. با این حال ، فیس بوک ادعا می کند که درگیر بحث و گفتگو شده است ، با بیان اینکه پیشنهاد سرمایه گذاری بیشتر در مشاغل خبری استرالیا را داده است.
ایستون نوشت: "ما همچنین امیدوار بودیم كه استرالیا را بیابیم ، یك ویژگی در پلت فرم ما منحصراً برای اخبار ، جایی كه ما به ناشران برای محتوای آنها پول می دهیم." "در عوض ، ما با این انتخاب روبرو هستیم که اخبار را به طور کامل حذف کنیم یا سیستمی را بپذیریم که به ناشران اجازه دهد برای ما محتوای مورد نظر خود را با قیمتی بدون محدودیت مشخص از ما دریافت کنند."
برای روشن شدن ، قانون پیشنهادی به سادگی طراحی شده است که به رسانه های محلی اجازه می دهد تا بر اساس ارزش ارائه شده ، قیمت مناسب کار خود را انجام دهند. این بدان معنا نیست که یک عملیات کوچک یک نفره در استرالیا می تواند برای پنج مقاله کوتاه میلیاردها دلار طلب کند و زوک را به زانو درآورد. بنابراین اگر مزایای اخبار محلی به اندازه ادعای فیس بوک "ناچیز" باشد ، این شرکت 836.6 میلیارد دلاری برای پرداخت ارزش کمی که دریافت می کند مشکلی نخواهد داشت.
Google قبلاً ماه گذشته با جمع آوری کاربران خود بر ضد قانون پیشنهادی ، سعی در نمایش این مسئله به عنوان حریم خصوصی کاربر و دسترسی به خدمات رایگان داشت. به نظر می رسد بیانیه های فیسبوک مانند تیتان فناوری خود به ویژه برای ایجاد شورش در برابر دولت استرالیا طراحی شده است.
سیمز گفت تهدیدهای فیس بوک "به موقع نیست" ، "پیش نویس کد چانه زنی رسانه برای اطمینان از کسب و کارهای خبری استرالیا ، از جمله رسانه های مستقل ، جامعه و منطقه ای ، می تواند برای مذاکرات عادلانه با فیس بوک و گوگل کرسی خود را بدست آورد." و تصور غلط. "
" وی گفت: "فیس بوک از قبل برخی از رسانه ها را برای مطالب خبری پرداخت می کند." "این کد به سادگی به ایجاد انصاف و شفافیت در روابط فیس بوک و گوگل با مشاغل رسانه ای اخبار استرالیا می پردازد." 1 ، 2020 ، 5:31 بعد از ظهر AEST این مقاله به روز شده است تا شامل اعلان فیس بوک در مورد شرایط خدمات خود باشد.