کلاهبرداران از ترس عمومی پیرامون همه گیر COVID-19 برای ایجاد یک بیماری همه گیر خود استفاده می کنند. Coronavirus همه گیر کلاهبرداری می کند. ایمیل های فیشینگ اخبار جعلی را تحویل داده و با دلسوزی مردم بازی می کنند. آنها همچنین به شکل کلاهبرداری تبلیغاتی اقدام کرده اند.
به نظر می رسد کلاهبرداران اضطراری را فرصتی طلایی برای شروع حملات به حساب نگرانی مردم می دانند. کلاهبرداران هیچ وقت در تلاش نیستند از ترس افراد نسبت به Coronavirus و احساس دلسوزی خود استفاده کنند.
اخیراً کلاهبرداری های مربوط به COVID-19 به شدت افزایش یافته است و اشکال مختلفی به خود گرفته است. در زیر نمونه هایی از برخی از تاکتیک های استفاده شده توسط کلاهبرداران برای سوءاستفاده از ترس عمومی در مورد ویروس است.
بهره برداری از دلسوزی مردم
یک نوع کلاهبرداری فیشینگ مربوط به coronavirus از ایده سرمایه گذاری جمعیت استفاده کرده و دلسوزی مردم را هدف قرار داده است. به عنوان مثال ، در یک کلاهبرداری از دریافت کنندگان کلاهبرداری خواسته شده است تا هزینه بودجه واکسن ها را برای کودکان چینی کمک کنند. واکسنی که در این مقطع از زمان حتی وجود ندارد.
از قربانیان چنین ایمیلهای فیشینگ خواسته می شود که سهم بیت کوین را به کیف پولهای بیت کوین متعلق به کلاهبرداران بفرستند. اگرچه بیشتر مردم می دانند که هیچ واکسنی در دسترس نیست و برای کلاهبرداری نمی گنجند ، برخی از گیرندگان قربانی می شوند. وقتی در مقیاس جهانی گرفته می شود ، اگرچه درصد افراد فریب خورده اندک است ، با این وجود این کلاهبرداری می تواند برای کلاهبرداران جذاب باشد.
اخبار جعلی
در نوع دیگری از کلاهبرداری فیشینگ coronavirus ، مهاجمان تظاهر می کنند که اطلاعات مهم و جدیدی را در مورد مشاوره بهداشتی COVID-19 یا ویروس. این ایمیلهای جعلی خبره سعی دارند تا گیرنده را بر روی لینکهای مخرب که معمولاً بدافزار نصب می کنند ، کلیک کنند. پس از نصب ، این بدافزار می تواند اطلاعات شخصی مانند اطلاعات بانکی و اطلاعات ورود به سیستم را سرقت کند. با کلیک بر روی پیوند مخرب می توانید باج افزار را نصب کنید ، که کامپیوترهای قربانیان را قفل می کند تا زمانی که آنها به مهاجمان باج ندهند.
سازمان هایی که مورد حمله قرار می گیرند بیشتر شامل سازمان های بهداشتی مانند سازمان بهداشت جهانی (WHO) هستند. سایر سازمانهای بهداشتی که مورد جعل هویت قرار می گیرند ، مراکز کنترل بیماریهای ایالات متحده (CDC) و سرویس بهداشت ملی انگلیس (NHS) هستند.
همچنین به دلیل جعل هویت ، ارائه دهندگان خبرهای معتبری مانند وال استریت ژورنال (WSJ) هستند. در این کلاهبرداری ، مهاجمان وانمود می کنند آخرین اخبار مربوط به Coronavirus را به عنوان یک خبر دهنده معتبر گزارش می دهند. در این کلاهبرداری ، قربانیانی مانند این وجود ندارند. کلاهبرداران درآمد حاصل از تبلیغات ارائه شده در سایت را بدست می آورند.
کلاهبرداری تبلیغاتی
همچنین کلاهبرداری فیشینگ COVID-19 با استفاده از تقاضای بیش از حد برای کالاهای خاصی که پیدا کردن آنها دشوار است ، وجود دارد. کالاهایی مانند ماسک صورت و ضد عفونی کننده دست بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است تا بتواند از ویروس جلوگیری کند. با این حال ، این کالاها با اکثر مغازه ها ، از نظر جسمی و آنلاین ، بسیار محدود است و دیگر هیچ موجودی در آن موجود نیست.
کلاهبرداران از این وضعیت ناشی از شیوع تاج استفاده می کنند. آنها در تلاشند تا گیرندگان را فریب دهند که می توانند این کالاها را از آنها سفارش دهند ، نامه های فیشینگ ارسال می کنند. در عوض اتفاقی که می افتد این است که قربانیان داده های شخصی و مالی را برای کلاهبرداران آشکار می کنند. طبق گفته Sky News ، تنها در ماه فوریه ، فروشندگان ماسک صورت جعلی قربانیان خود را در انگلستان از 800000 پوند (1 میلیون دلار) تقلب کردند.