تنظیم کننده اتحادیه اروپا در حال بررسی مسائل احتمالی در مورد تصاحب گوگل از Fitbit توسط Google است. گوگل در پایان سال گذشته تصرف خود را اعلام کرد. اکنون اتحادیه اروپا سؤالاتی را برای رقبای Google ارسال کرده است که از آنها می پرسند که آیا نگرانی در مورد تصرف دارند مقامات حفظ حریم خصوصی همچنین نگران کسب گوگل هستند. آنها نگران هستند كه گوگل دست بیش از حد داده های خود را بدست آورد.
اعلامیه اكتساب
گوگل برنامه های خود را برای خرید Fitbit در ماه نوامبر اعلام كرد. در نگاه اول ، به نظر می رسید که مناسب ترین حالت باشد. گوگل تلاش کرده است وارد بازار پوشاک شود ، و Fitbit با رشد آن تلاش کرده است. سهم بازار Fitbit به طور مداوم توسط شرکتهایی مانند Apple و Samsung مورد تهدید قرار گرفته است. معامله ای که در ماه نوامبر روی میز بود ، با ارزش 2.1 میلیارد دلار برای Fitbit بود.
Fitbit اظهار داشت: "Google یک شریک ایده آل برای پیشبرد رسالت ما است. با منابع Google و بستر جهانی ، Fitbit می تواند نوآوری را در رده پوشیدنی تسریع کند ، مقیاس را سریع تر کرده و سلامتی را حتی برای همه قابل دسترسی تر کند. من نمی توانستم بیشتر از آنچه پیش رو است ، هیجان زده باشم. "
اما پس از اعلام ، بلافاصله نگرانی ها مطرح شد. طرفداران حفظ حریم خصوصی نگران این بودند که با کسب Google ، داده های زیادی را در مورد کاربران خود جمع آوری کند ، زیرا ساعت های تناسب اندام میزان ضربان قلب و فعالیت یک کاربر را اندازه گیری می کند. و اگر اطلاعات قصد دارد این اطلاعات را به اشخاص ثالث بفروشد ، اطلاعات بهداشتی می تواند اطلاعات ارزشمندی باشد. Google برای تبلیغات Google از داده های سلامتی و سلامتی Fitbit استفاده نخواهد کرد. و ما به کاربران Fitbit این امکان را می دهیم که داده های آنها را مرور ، انتقال یا حذف کنند. " این شرکت ادعا كرد كه آنها درمورد داده های جمع آوری شده شفاف خواهند بود.
Issues Antitrust
این توافق هنوز نهایی نشده است ، زیرا همه مصوبات قانونی مورد نیاز را طی نکرده است. این نگرانی وجود دارد که سایر شرکت ها دیگر قادر به رقابت با گوگل نباشند. طرفداران حفظ حریم خصوصی همچنین نگران این هستند که گوگل در تلاش است تا مجموعه داده های خود را برای اهداف تبلیغاتی گسترش دهد. بنابراین این گروه ها اکنون از دولتها در سراسر جهان خواسته اند تا معامله را بررسی کنند.
"تجربه گذشته نشان می دهد که تنظیم کننده ها باید نسبت به وعده های داده شده توسط ادغام طرفین در مورد محدود کردن استفاده از داده های هدف دستیابی ، بسیار مراقب باشند." "تنظیم كنندگان باید فرض كنند كه گوگل از عملكرد كلی از دادههای منحصر به فرد و بسیار حساس فعلی Fitbit كه بهمراه مجموعه خود استفاده می شود ، استفاده خواهد كرد."
سخنگوی گوگل به این ادعا پاسخ داد ، با بیان اینكه به رویترز گفت: "